Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - únor 2005

25. 02. 2005 - Další motoráky řady 810
Tak na webu PSHŽD je opět o něco rozšířena galerie motorových vozů řady 810. Na nejnovější stránce je 27 dalších strojů, celkem jsou v galerii tyto motoráky: 001, 008, 011, 025, 026, 043, 051, 056, 058, 071, 076, 079, 098, 105, 107, 116, 122, 126, 130, 131, 143, 146, 150, 152, 161, 163, 172, 176, 177, 181, 182, 185, 187, 192, 193, 196, 206, 207, 209, 210, 211, 212, 221, 230, 233, 234, 236, 241, 243, 247, 254, 262, 263, 264, 272, 281, 282, 293, 295, 296, 297, 298, 309, 314, 321, 330, 338, 339, 340, 351, 353, 372, 377, 400, 401, 424, 433, 449, 458, 459, 460, 471, 480, 484, 486, 487, 511, 513, 538, 540, 545, 552, 553, 576, 613, 617, 618, 619, 622, 644, 651, 658, 665 a 674. Ačkoli jsme si mysleli, že je nefotíme nějak plánovitě, tak je jich už docela dost.
 25. 02. 2005v 22:51 | odkaz
24. 02. 2005 - Nové fotky
Něco jsem zase naskenoval, takže jsou v galerii 14Tr fotky originálního stavu například u trolejbusuů 340 a 341, na stránce o servisních vozidlech už je konečně fotka monťáku "97", přibyla i jedna fotka Ikarusu 125 a další. Většinou je to skenované z hodně mizerných předloh nebo přímo z negativů, takže kvalita nic moc. Viz například fotka hradecké devítky číslo 61 - je to sice strašně ošklivé, ale na negativu to vypadá ještě hůř.
 24. 02. 2005v 23:30 | odkaz
20. 02. 2005 - Změna v rubrice Historická vozidla
Předělal jsem formu rubriky Historická vozidla (odkaz v levém menu). Každý stroj má svou stránku. Pokud by něco nefungovalo, dejte mi vědět. Děkuji.
 20. 02. 2005v 23:16 | odkaz
19. 02. 2005 - Akce roku 2005
Na stránce o akcích historických vozidel byl přidán naprosto orientační přehled akcí na letošní rok. Možná ale také bude vše jinak... Na stránce Zachraňte Sanos! byl aktualizován přehled přispěvatelů. I nadále uvítáme každý příspěvek! Ať už peněžní nebo jinou formou.
 19. 02. 2005v 22:17 | odkaz
17. 02. 2005 - B40 v Semtíně
Našel jsem fotku odstaveného vlečňáku B40 v Semtíně někdy kolem roku 1960. Možná je to vlek ČSAD, fotka je mizerná a starý znak DP by se mohl s ČSAD zeměnit, ale je to stylové. Fotka je tady na stránce přehledu vlečných vozů.
 17. 02. 2005v 19:54 | odkaz
16. 02. 2005 - Irisbus - Citybus - Karosa - drobné zamyšlení
Teprve dnes jsem měl poprvé možnost jezdit z Citybusem z poslední série (174-176), tedy s modernizovaným interiérem a pracovištěm řidiče. Konkrétně s vozem 175. A byl jsem z toho docela rozpačitý. Kladem jsou určitě nové plasty v interiéru a lepší osvětlení. Ale především pro řidiče (podle mne) bylo původní uspořádání kabiny pohodlnější. Na původních Citybusech mám rád to, že prakticky nemusíte dát ruce z volantu a na vše důležité dosáhnete. Zde už ne - pravou rukou dosáhnout na tlačítka zadních dveří už od volantu nejde a páčka blinkrů (která je teď pod volantem) také zrovna nejde ovládat jedním prstem jako dřív. Vysloveně roztomilý je "multifunkční" displej, který zabírá čtvrt palubky a nahrazuje vlastně jen kontrolky dveří a staniční brzdy. Vlastně ještě se dá zobrazit stav paliva, které prostě ve městě nedojde - což ale například tvůrci Kobry 11 asi netuší - viz díl s uneseným městským autobusem, kterému došla nafta:-) a dále také tlak vzduchu. To je vše, většinu doby je displej prázdný. Největší lahůdkou se mi ale zdá jiná věc. Autobus za velmi mnoho milionů korun je vybaven naprosto božími dveřmi kabinky. Rozhodně bych nechtěl něčemu takovému kreslit výkresy pro výrobu. U této série se totiž otevírá celý bok kabinky a tyto "dveře" se skládají snad z 20 dílů a 50 šroubů. samozřejmě vržou, nepříliš lícují a táhne kolem nich zima. Nedalo mi to a pohled na vnitřní stranu dveří jsem na dal na stránku busu 175. Nechtěl bych si něco omylem hodit do toho širokého otvoru nad kapsou. Je to na rozebrání celých dveří. Ale proč tam ta díra je? A proč je sklo ze dvou dílů? A proč dveře nemají madlo na zavření? A proč ...
 16. 02. 2005v 21:00 | odkaz
16. 02. 2005 - Synthesia
Ve čtvrtek 17.2. přestěhujeme Sanos (zatím alespoň do oslav) pod střechu. Za vstřícné jednání děkuji firmě Aliachem a.s., o.z. Synthesia. Web: www.synthesia.cz.
 16. 02. 2005v 20:57 | odkaz
11. 02. 2005 - Členem spolku snadno a rychle
Hned několik lidí se na mne obrátilo po uveřejnění informace o schůzce s dotazem, jak se státi členem a co to vůbec obnáší. Tak tedy - členem spolku se může stát prakticky každý. Tím, co naši dost nesourodou skupinu drží pohromadě, je zájem o dopravu. A to v jakékoliv formě, i když naší prioritou je samozřejmě železnice (a nejvíc motorové vozy M 131.1) a MHD (a tam hlavně trolejbusy). Uvítáme všechny nové členy, ať už mají zájem o historii, současnost nebo jsou třeba jen skalní fotiči.
A jak se tedy stát členem: nejlépe kontaktujte kolegu Čížka, našeho jednatele a to několika způsoby: e-mailem na pshzd@email.cz nebo motoracek@seznam.cz, případně telefonem na 604 926 620. Pokud ve vašm zájmu převažují trolejbusy, kontaktujte moji maličkost na trolejbus.353@seznam.cz případně 604 534 196. Vše další vyřešíme při osobním setkání. Povinností člena je pouze zaplatit roční členský příspěvek ve dnes docela směšné výši 100,- Kč. O vlastním přijetí za člena rozhoduje výroční schůze spolku, ale to je pouze formalita vyplývající ze stanov. Člen získá občasník "Zpravodaj PSHŽD" a možnost podílet se všech naších akcích. Forma tohoto "podílení se na práci" je velice různorodá (a taky občas časově náročná): nejdůležitější je spolupráce při opravách a údržbě našich vozidel a potom práce na dalším zvelebování našeho Musea. Při akcích potřebujeme zajistit doprovod do trolejbusů (průvodčí) či pomocníky do motorových vozů. Samotná vlaková četa a řidiči trolejbusů musí být samozřejmě pouze lidi s danou kvalifikací. Dále ale musíme mít lidi pro prodej upomínkových předmětů a pohlednic či dozor na výstavách a modelářských burzách. Nějaká činnost se ale najde i jindy.
Pro představu konkrétní příklady: příští týden se bude stěhovat Sanos konečně pod střechu do pronajaté garáže. A na to je potřeba nejen řidič a tahač, ale také další pomocníci, kteří si vezmou dovolenou a místo živení rodin si půjdou blbnout s trolejbusem. Další akcí bude umístění motorového vozu M131.1116 jako pomníku k Museu. Zde je zase potřeba ručně "podbít" připravené kolejové pole. Atd., atd., atd.
 11. 02. 2005v 23:25 | odkaz
11. 02. 2005 - Pracovní schůzka
V pátek 18. února pořádáme pracovní schůzku PSHŽD. Naše činnost se zaměřuje i v roce 2005 kromě našich dvou trolejbusů na motoráky M131.1 a stále více na Museum MHD a železnic v Rosicích. Chcete-li se aktivně našich akcí nebo se přímo stát členy spolku, přijďte v 16.00 do pardubického depa ČD. Kontaktovat nás můžete kromě mailu také na tel. 604 926 620 nebo 604 534 196.
Autobus 176 dostal novou slušivou reklamu v modro-žluté kombinaci. Zadní okno u trolejbusu 393 bylo opraveno podstatně dřív, než dříve rozbitá skla na jiných 21Tr a trolejbus je opět v provozu.
 11. 02. 2005v 18:41 | odkaz
05. 02. 2005 - Doplnění
Na odpovídající stránku v přehledech vozidel doplněno pro opisovače výrobních a jiných čísel výrobní číslo SORu, který zde jezdil na přelomu loňského a tohoto roku (foto zde). Za číslo děkuji Martinu Jandovi. Na webu PSHŽD je zase další věc - v drážní archeologii přibyla stránka o vlečkách v Chrudimi. A na stránce trolejbusu 357 je fotka na které je ukázka nového panelu na reklamní letáky. Tyto svépomocí vyráběné panely (v podstatě jen desky z umělé hmoty) se od roku 2004 doplňují do všech trolejbusů 14Tr. Vypadají velmi "chudě" a hlavně na nich ty letáky moc nedrží, takže většinou vlají po trolejbuse. Všude tvrdím, že tento web není určen pro kritiku DPmP a že naopak jsem přítel MHD i DPmP, ale tohle je prostě divný. Ach jo. Do originálních panelů se také nikdy reklama nedává pod plexisklo, ale lepí zvenku.
 05. 02. 2005v 22:07 | odkaz
03. 02. 2005 - Další vlečky na PSHŽD
Za dlouhých zimních večerů mám přece jen víc času sedět u PC, takže je čas na aktualizace. Na http://www.pshzd.cz/opatovice.html je něco o vlečkách z další stanice nedaleko Pardubic.
 03. 02. 2005v 21:53 | odkaz
02. 02. 2005 - SimTr
Simulátor trolejbusu SimTr, který je ke stažení na http://simtr.imhd.sk není sice žádný zázrak a moc si nezajezdíte, ale verze z 1.1.2005 obsahuje i naši 353. Ale trošku nepřesnou, tak jsem ji malinko upravil a je k dispozici na stránce o simulacích. Vozidel je vůbec v programu dost (i když jsou to jen do textur obléknuté krabičky) - například i 14Tr v karlovarských barvách (viz screenshot)
 02. 02. 2005v 23:21 | odkaz
01. 02. 2005 - Vlečka JIP Větřní
Na adrese http://www.pshzd.cz/vetrni.html je několik fotek z velmi zajímavé vlečky z Kájova do Větřní v jižních Čechách. Na vlečce jsou stoupání přes 40 ‰ a to je už síla.
 01. 02. 2005v 22:43 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz