Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - říjen 2007

28. 10. 2007 - Přišlo mejlem
Přidávám na web pár obrázků, které mi v posledních dnech dorazily mejlem. Od Zdeňka Vrbaty to bylo několik obrázků s historickými trolejbusy. Dvě fotky pocházejí z roku 2005 a je na nich náš trolejbus 353 a pražská osmička číslo 494. Obrázky jsou přidány na konec stránky o Dni otevřených dveří 2005. Další tři fotky trolejbusu 353 s webmasterem za volantem z letošního výročí jsou doplněny do galerie DOD 2007.

Trolejbus 353 na DOD 2007

Další zajímavou fotku poslal občasný dodavatel fotografií Vanas. V době letní objížďky linky 10 v Nemošicích se jednomu autobusu podařilo odbočit o ulici dřív. To se samozřejmě může stát - a taky se to občas stává, jenže většinou se nenajde poblíž žádný pohotový fotograf. Tady ale autobus přijel fotografovi přímo pod dům:
148 v Nemošicích

A nakonec odkaz na fotku od mého ex-kolegy ze Synthesie. Je to krásný nákladní automobil made in GDR.
 28. 10. 2007v 11:14 | odkaz
27. 10. 2007 - Nová reklama na a-54
a-54
Pár dní potom, co reklama na firmu Flamy zmizela z trolejbusu 383, objevila se v podobě pojízdné jeskyně na autobusu Karosa B951E číslo 54 z roku 2006. Trvalé zlevňování velkoformátového tisku zřejmě bude vést inzerenty stále častěji k takovýmhle reklamám. Oproti klasickým řezaným fóliím téměř nekladou meze kreativitě autora (což se může projevit samozřejmě dobře i špatně)

oprava
V pátek v podvečer došlo k poškození propojovacího kabelu u sjížděcí výhybky na třetí stopě u nádraží. Oprava byla provedena během půl hodiny.
 27. 10. 2007v 00:20 | odkaz
25. 10. 2007 - Druhá část fotek z archivu
Tak jsem se tedy ještě jednou posadil ke skeneru. V galeriích 9Tr a 14Tr jsem pár obrázků přeskenoval do lepší kvality. Úplně nově je tady sice nekvalitní, ale dokumentačně cenný obrázek 9Tr číslo 361 na lince 16 v Polabinách, ten samý vůz na Poděbradské, dále 304 na Palachovce, 363 na Koněváku a nakonec ještě jedna 14Tr - trolejbus 333 na lince 15 v zastávce Kosmonautů. Všechny fotky nejsou žádný zázrak kvality, proto jsem asi je také zatím na web nedával.

rt6n1 9Tr 349
A dva přírůstky na webu obrazem. Na stránce o Praze přibyly dva obrázky tramvaje RT6N1 číslo 9101, kterou jsem náhodou vyfotil v roce 1997, když ji přetahovala dvojice T3. Na druhé fotce je pardubická 9TrHT26 číslo 349 u zimního stadionu v roce 1990.

 25. 10. 2007v 11:34 | odkaz
25. 10. 2007 - Zpět k trolejbusům
Po všech automobilně-moskvičových zprávách se budu snažit využívat kvalitnější připojení k netu k lepší péči o web. Dnes jsem zatím přidal do fotogalerie 14Tr čtyři moje fotky které zatím na webu chyběly - jsou z počátku 90-tých let a jedná se o vozy 316, 319, 331 a 339. V dalších dnech ještě jednou projdu archiv, ale zřejmě už se toho moc nenajde - většina z mých fotek už ve fotogaleriích je. Je aktualizovaný přehled vozového parku (nové rychlé pruhy na 173 a 343, 178 bez reklamy).
14Tr číslo 316
Jedna z doplněných fotek - 14Tr07 v roce 1990 u Grandu
 25. 10. 2007v 00:40 | odkaz
24. 10. 2007 - Moskvič 412 - kdo jednou zkusí, už nechce jinak
Úvodem je nutné říci, že moje lepší polovička je zřejmě velice tolerantní. Přežila totiž včerejšek, když jsem domů přivezl vlastně už letos sedmé vozidlo značky Moskvič. Je to už naše třetí 412, tentokrát nádherné "banánové" barvy. Koupil jsem ji od prvního majitele, který s ní najel za 33 let 116 tisíc kilometrů. Auto je téměř v původním stavu - zvenku jsou vidět jen trochu neodborně opravované lemy. Cena byla opět velice lidová, prostě to nešlo nekoupit.
Banánový Moskvič 412
Kliknutím na obrázek otevřete stránku zatím s třemi fotkami

Při tomto počtu aut už přestává fungovat pojmenování pouze jmény a tak jsme dospěli do stadia přidělování evidenčních čísel. Celkově je tedy k dnešku ve stavu flotily 7 kousků > tabulka s detaily je zde. Samozřejmě je takový počet neúnosný - možná už brzo něco nabídneme na prodej.

Autoservis Rezek Srch - Pardubice



net
Nové připojení k netu funguje - a zatím funguje velice pěkně
 24. 10. 2007v 00:51 | odkaz
20. 10. 2007 - Čekání na nové připojení k netu
Zanedbávám aktualizace webu - a především proto, že moje wifi připojení k netu už je vysloveně za zenitem a poslední týdny spíš nefunguje než funguje. Zlom by měl nastat už v úterý, kdy bychom měli mít nainstalované připojení 3072 kbps - viz letáček. Protože cena se zdá opravdu moc pěkná, budu po čase referovat, jak jsme spokojeni.
Aktualizoval jsem Přehled vozového parku, podle ověřených zpráv totiž vozovnu opustily odprodané autobusy 7, 52, 92, 95 a 101. Zamířily do Zlineru Zlín, kde se podrobí celkové přestavbě.
 20. 10. 2007v 12:32 | odkaz
12. 10. 2007 - Historické trolejbusy - konec sezóny
Další podrobnosti k následujícím víkendovým jízdám (převážně od kolegy Lp):
V sobotu by se provoz trolejbusů PSHŽD řídit přibližně tímto jízdním řádem. Na kurzu 1 pojede trolejbus 329 s kolegou Petráskem za volantem, na kurs 2 bude nasazená 353 - řídit bude kolega Roman Slatinský.
V neděli na lince 51 potom proběhne štafetová jízda, kdy postupně na linku vyjedou trolejbsy. První kolo od 13:06 do 14:45 pojede trolejbus Škoda 9TrHT číslo 353 (PSHŽD), druhé kolo od 15:06 do 16:45 zajistí trolejbus Škoda 14Tr číslo 311 (DPmP a.s.) a na poslední jízdě od 17:06 do 18:45 se můžete svézt kloubovým trolejbusem Škoda Sanos číslo 329 (PSHŽD). Vozidla jsou tři, ovšem o volanty se podělí pouze dva řidiči - Petrásek a trolejbusový guru Lp. Podrobný řádkový scénář si můžete prostudovat zde. Na lince 51 platí tarif pro historické linky - zvláštní jízdenky za 15,-Kč s celodenní platností na tuto linku bude možné zakoupit u průvodčích přímo ve voze.
2140
A ještě něco - asi to moc lidí nepochopí, ale mám dalšího Moskviče.
Kliknutím na fotku se otevře jeho zatím skoro prázdná stránka.

 12. 10. 2007v 02:05 | odkaz
09. 10. 2007 - Ukončení sezóny Musea Rosice
V rámci ukončení sezóny našeho Musea v Rosicích nad Labem je připraveno několik akcí. Již v pátek 12.10. bude Museum mimořádně otevřeno od 10.00 do 16.00 hodin. V sobotu potom budou u Musea vystaveny parní stroje kolegy Malinovského a v trase Dubina - Sluneční by měly být v provozu naše historické trolejbusy Sanos 329 a 9Tr číslo 353. V neděli budou motoráčky PSHŽD provozovat tradiční kyvadlovou dopravu na Velkou pardubickou z hlavního nádraží přes Rosice nad Labem na zastávku Pardubice, závodiště. I v neděli bude otevřené Museum a u něj navíc bude doprovodný program (mimo jiné minivýstavka našich Moskvičů). Komu by to nestačilo, má v neděli možnost naposledy se projet nostalgickou linkou 51. Tu sice provozuje DPmP, ale zřejmě se na ní objeví i naše trolejbusy.
Moskvič a trolejbus
Nemám foto přímo k tématu, tak alespoň fotka Modré střely u "mého" trolejbusu 21Tr číslo 399. Focenu u hlavního nádraží dne 6.10.2007. Případné rejpaly upozorňuji, že o té žluté čáře na obrubníku a o tom co znamená dobře vím :))
 09. 10. 2007v 16:19 | odkaz
08. 10. 2007 - Nová reklama na t-393
393
Dva obrázky fungl nové reklamy Pojišťovny Generali na trolejbusu 21Tr číslo 393 najdete na jeho stránce ve fotogalerii (stačí kliknout na obrázek). Foceno dnes brzo ráno při ranním výjezdu.
 08. 10. 2007v 18:37 | odkaz
02. 10. 2007 - MHD na internetu - díl I
Nejsem sice super extra odborník na přístupnost webu a podobné věci, nějaké informace a praxi snad mám. Proto přináším první díl (subjektivního) popisu webových prezentací provozovatelů MHD. Pro začátek jsem zvolil provozovatele z blízkosti - kromě Dopravního podniku města Pardubic to je Dopravní podnik města Hradce Králové, Connex Východní Čechy a MHD Chrudim, Technické služby Havlíčkův Brod a nakonec Dopravní podnk města Jihlavy. Nechci nijak hodnotit, snažím se jen konstatovat aktuální stav. Takže popořadě podle velikosti měst a provozů MHD:

1) DP Hradec Králové - www.dpmhk.cz

DPmHK - titulní stránka dne 2.10.2007
Náhled titulní stránky

Z pohledu webmasterského je web DPmHK nejzastaralejší. A to přesto, že byl nedávno trochu podivným způsobem "modernizován". O grafické podobě webu raději ani mluvit nebudu - snad jen že v hlavičce nechybí "nezbytný" obrázek autobusu, navíc ještě doplněný vykukující čipovou kartou. Chyby "webové" - odkazy nerozlišené od běžného textu, jednotlivé stránky se všechny jmenují "Dopravní podnik města Hradce Králové a.s.", neexistuje jiný odkaz na titulní stránku kromě kliknutí na hlavičku. Zásadní chybou je nemožnost zvětšit text na stránce. Ostatně tenhle problém mají kromě našeho webu (proč se nepochválit) všechny ostatní. Na webu DPmHK neexistuje mapa webu ani vyhledávání uvnitř webu. Zobrazení webu je v prohlížečích typu IE nebo Firefox v pořádku. Minoritní typy prohlížečů nezkoumám - proč vysvětlím na konci příspěvku.
Po obsahové stránce obsahuje web všechny základní informace, které by DP nabízet měl. Většinou jsou schované pod odkazem "MHD". Tedy plánek sítě, tarifní podmínky i informace o předprodeji. Jen velice všeobecně jsou uvedené kontakty a to důsledně bez jmen odpovědných pracovníků. Možnost podat elektronicky dotaz nebo stížnost neexistuje. Navíc některé informace jsou dostupné pouze jako PDF, což je nepraktické. Aktualit na titulní stránce je za letošní rok jen 12, některé texty jsou zastaralé a například kapitola Historie končí v roce 1997. Kladem naopak určitě je možnost vyplnit žádost o Městskou kartu online.
Jízdní řády - jako většina podniků používá DPmHK statické JŘ generované programem od firmy FS Software. Trochu chaotické je značení platnosti - odkaz zní "Jízdní řády platné od 29. ledna 2005 Autor: Admin-DPMHK, datum aktualizace: 17.5.2007 11:32:03", navíc na jednotlivých JŘ je dole poznámka Omezení dopravy MHD platí v pracovní dny: od 14.2.do 18.2.2005, od 1.7. do 31.8.2005, od 27.12. do 30.12.2005. Z toho by se dalo usuzovat, že v letech 2006 nebi 2007 se omezení dopravy nekonalo či konat nebude. Statické jízdní řády se dají docela slušně vytisknout - ukázka. Trochu divná je absence odkazu na vyhledání spojení na serveru IDOS, ačkoliv tam spoje DPmHK jsou.

2) DP Pardubice - www.dpmp.cz

Náhled www.dpmp.cz
Náhled titulní stránky

Tady samozřejmě jako spoluator webu nemůžu nic moc komentovat. O chybě zobrazení hlavičky v Opeře se ví, jinak podle mne web obsahuje vše, co by obsahovat měl. Grafickou podobu bych si dokázal představit trochu jinou, ale náš zákazník - náš pán schválil tuhle. Právě proto, že jsem webmaster dpmp.cz, uvítám kritické připomínky - pište do komentářů.
Pokud jde o statické jízdní řády, jejich podobu neovlivním - ale až na tlusté rámečky kolem sloupků je tisková podoba slušná - ukázka.

3) DP Jihlava - www.dpmj.cz

náhled www.dpmj.cz
Náhled titulní stránky

Webové stránky DPmJ se tváří nejmoderněji ze všech posuzovaných. Jsou postavené na redakčním systému Mambo (což není ani dobře ani špatně). Na rozdíl od chybějících informací na jiných webech mi tady jako poněkud zbytečné připadají informace že "Dnes je úterý 2. října 2007, svátek má Olivie a Oliver" a že "Vítáme Vás na stránkách Dopravního podniku města Jihlavy, a.s.". Hlavička webu obsahuje tradiční vozidlo MHD (zde v podobě 21Tr, ovšem bez sběračů) - kliknutí na logo nefunguje jako odkaz na titulní stranu, což je normálně běžné. Docela zvláštní je šířka stránky - při šířce 1024px jsou po stranách velké široké okraje, ale ani zoufalci s šířkou 800px neuvidí všechno - tak úzký obsah zase není. Jako u mnoha jiných webu není možné zvětšit písmo a chybí i mapa webu.
Po obsahové stránce lze na webu najít všechno co je třeba - a to mnohem logičtěji řazené než u DPmHK. Kontakty na DP jsou velice stručné a omezují se na jeden telefon, jeden fax a jeden e-mail. Aktuality na titulu jsou plynule doplňovány.
Jízdní řády - opět klasické statické od FS, tisková verze malinko posunutá, ale v pohodě čitelná - ukázka. K dispozici je i zazipovaná offline verze jízdních řádů, ovšem neexistuje vyhledávání spojení, a to ani na serveru IDOS.

4) MHD v Chrudimi - www.chrudim.cz/mhd

chrudim.cz/mhd

Městskou dopravu v Chrudimi provozuje Connex Východní Čechy ze skupiny Veolia Transport. Ovšem pokud na webu hledáte informace o provozu, musíte chvíli zkoumat. Jízdní řády jsou k nalezení na www.chrudim.cz/mhd. Jenže pokud chcete další informace, tak jsou utopené na webu Connexu VČ, který má velice zapamatovatelnou adresu "http://www.veolia-transport.cz/tmpl/XStartPage.aspx?id=6626&epslanguage=ML" - samozřejmě se tam proklikáte postupně z webu veolia-transport.cz.
Jízdní řády na webu chrudim.cz se dají hodnotit jen z funkčního hlediska - a fungují dobře. Kromě zobrazení zastávkových JŘ (včetně odkazů na polohu zastávek v mapě) se dají stáhnout i klasické "ČSAD jízdní řády" - ukázka. Spojení v MHD Chrudim se dá vyhledávat i na IDOSu, odkaz na něj nechybí, ale trochu nelogicky se jmenuje "Jízdní řád MHD Chrudim oficiálně schválený MÚ Chrudim".
Na webu Connexu je k nalezení pár dalších informací - například o čipových kartách v MHD. Další info je zase v sekci Press room, celkově je to ale dost neuspořádané. Stálo by za to všechny informace sloučit na jednom místě.

5) MHD Havlíčkův Brod - http://www.tshb.cz/mhd_rady.asp

náhled webu TS Havl. Brod
Náhled webu TS Havlíčův Brod

Informace o MHD v Havlíčkově Brodě jsou na webu provozovatele - Technických služeb města. Google je ale bez problému najde. Web je jednoduchý, obsahuje ale všechno podstatné. Ani tady nechybí obligátní obrázek moderního vozidla MHD. Protože hlavička webu patří Technickým službám, tak jedna fotka Citybusu je alespoň na stránce jízdních řádů. Ty jsou buď ve formátu htm (ukázka) nebo jako PDF. Trochu kiks je použití písmenka "č" v názvech souborů s jízdními řády, prohlížeče si s tím ale dnes už poradí. Na webu jsou k nalezení i aktuality, poněkud prapodivně ve formátu DOC. Kontakty jsou k nalezení pod odkazem "Středisko MHD a opravárenství" a na webu nechybí ani "Kniha přání a stížností" neboli možnost zaslat e-mailový dotaz nebo stížnost. Celkově je web na poměry malého provozu MHD zcela dostačující a ani jeho nenápaditá grafika není na škodu.

Tím zatím končím s exkurzí na cizí weby a vrátím se k tomu, proč mne zajímá především zobrazení v IE a Firefoxu. Odtajním tady souhrn informací o návštěvách na webu DPmP. Soubor s údaji ze září je ke stažení tady (pdf). Na konci jsou grafy poměrů jednotlivých druhů prohlížečů - a kombinace IE 6, IE 7 a Gecko (Mozilla a Firefox) dosahuje okolo 92 procent. Opera má kolem 6 procent, což sice není úplně nezanedbatelné, ale také ne rozhodující. Optimalizace pro nižší rozlišení než 1024 px na šířku je také už poněkud o ničem, takových návštěv bylo jen 5,9 procent. Další věcí jsou optimalizace pro PDA a podobné stroje, to jsem ale u webů nezkoumal.
 02. 10. 2007v 19:17 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz