Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - září 2005

30. září 2005 - 10 let od ukončení provozu 9Tr
Po dlouhé době byly dnes obě historické devítky na trati:
 30. září 2005v 23:47 | odkaz
28. září 2005 - Autobus 40 už u nás dojezdil
Nejstarší provozní autobus DPmP, Karosa C 734.20 číslo 40 z roku 1987, dojezdil. Už stojí připraven bez "rychlých pruhů" a podnikové imatrikulace na dvoře DP. Vybaven je exportními registračními značkami, takže jeho cesta bude nejpravděpodobněji směřovat na Slovensko či do Bulharska. Aktuální fotka zde. V nevelkém počtu tří členů proběhla dnes příprava trolejbusu 353 na páteční jízdu na lince 51. DPmP nám poskytl prostor na hale denního ošetření. Pomoc jeho pracovníků při řešení technických problémů jsme naštěstí nepotřebovali, provedly se pouze běžné úkony jako dohuštění pneumatik, dotažení trilexů a kontrola kroku brzd. Za ochotu a vstřícnost tímto děkujeme. My jsme se zaměřili dále na zatmelení a nátěr nabouraného P nárazníku a hlavně na celkovou očistu trolejbusu. Ta bude ještě pokračovat před výjezdem. V rámci přípravy trolejbus absolvoval zkušební jízdu, která proběhla bez závad.
 28. září 2005v 23:26 | odkaz
26. září 2005 - Trolejbusová síť DPmP opět prodloužena !
Titulek nelže, a přitom je zcela zavádějící. Trolejbusová síť se opravdu prodloužila, ale nikoliv výstavbou nové trati. Pouze nový kruhový objezd u OBI způsobil, že úsek od nádraží ke křižovatce u Kauflandu se (při přepočtu na dvoustopou trať) prodloužil o 14 metrů. Stopa směrem do Polabin se zkrátila o několik centimetrů, naopak opačný směr se prodloužil o 28 metrů. Prostým násobením (pokud počítáme v pracovní den v průměru 9 a o víkendu 6 trolejbusů za hodinu jedním směrem) přijdeme na to, že jen trolejbusy najedou za rok okolo 1500 jalových kilometrů navíc. A to vše jen kvůli jednoúčelové stavbě, sloužící pouze pro pohodlné napojení marketu OBI. Údaj o délce úseku je opraven v příslušném plánku.
Páteční výročí 10 let od ukončení provozu devítek: ještě o víkendu jsme byli ve stavu nevíme nic, ale víme to přesně, teď se to změnilo na víme vše, ale nevíme to přesně. Prostě DPmP vzal akci za svou a tak to bude trochu jinak. Takže pravděpodobně bude v pátek nasazen na mimořádně zavedené lince 51 trolejbus 353 a na lince 7 bude na pravidelném kurzu nasazen trolejbus 358.
 26. září 2005v 19:48 | odkaz
25. září 2005 - Hillman Minx
Prý tady agituju pro cizí Wartburgy a o dalším veteránu, který se dostal přímo do rodiny nenapíšu. Tak tady je další choltický automobil, tentokrát z roku 1960:
 25. září 2005v 13:00 | odkaz
25. září 2005 - CTRL a F5
Prohlížíte-li si tento web pravidelně, zmáčněte občas kombinaci kláves CTRL + F5 - podle Microsoftu se ta funkce jmenuje "Obnovení aktuální webové stránky (i v případě shody časového razítka webové verze a verze uložené místně)", ve Firefoxu "Obnovit (potlačit vyrovnávací paměť)". Už několikrát se u různých PC opakovaně natahovaly staré verze změněných souborů z cache, ačkoliv tam už být neměly. K načítání starých věcí je asi náchylnější Mozilla, ale proč je to jednou tak a podruhé jinak nevím. Potom jsem ještě narazil na jeden problém s prohlížením v Opeře. Nenašel jsem v tom žádný systém, ale u některých stránek tohoto webu se tam zobrazuje o něco dolů posunutý hlavní nadpis stránky:

Nevím čím to je. Když jsem ladil web, aby vypadal skoro stejně v Mozille i v IE, tak se taková chyba nevyskytla. Pokud narazíte na nějaký další problém - dejte mi vědět.

Trolejbusy - ve čtvrtek byl trolejbus 358 na výletě v Hradci Králové, u nás byla v provozu mimořádně linka 51. Dnes odpoledne bude opět v provozu, nasazen by měl být trolejbus 358. Jezdit by měl kolega Fanda Jehlík. Už delší dobu (skoro půl roku) plánujeme, že v pátek 30.9.2005 připomeneme výročí 10 let od posledního nasazení trolejbusu 9Tr na pravidelné lince. Už nám ale zase nějak vázne komunikace s DPmP, ačkoliv smlouva mezi námi a DPmP je už uzavřená. První návrh této akce jsem poslal DP 12.7.2005, další opakovaně začátkem září, ale zatím čekáme na odpověď odpovědných marně (ať už bude negativní nebo pozitivní). Pokud by se akci nakonec podařilo uspořádat, tak by v trase vozovna - UMA vyjely v ranní i odpolední špičce výpomocné spoje zajištěné trolejbusy 353 a 358.
 25. září 2005v 00:20 | odkaz
23. září 2005 - Wartburg 353 a ještě k LGB
Na stránku o autech přibylo ještě jedno. Je jím Wartburg 353 z roku 1971. Neuvěřitelně zachovalý stroj sice není můj, ale dnes jsme se s ním vypravili na svatbu mojí sestry.

Otevři stránku o autech
je prostě roztomilej ...
Před časem jsem tady psal o zahradní železnici pro chudé. Mimo jiné jsem psal, že vozidla téhle hračky jsou kompatibilní s kolejivem LGB. Po delší době jsme to zase vyzkoušeli. Minimálně nákladní vozy se dají provozovat (přes odlišné měřítko) i za lokomotivou od "elgébéčka". LGB má představovat rozchod 1000 mm a ty menší vagóny mohou být třeba jako přestavěné z jiné úzké z menším rozchodem. Prostě není zase taková pěst na oko, jak by se na první pohled zdálo.
Klikni pro lepší kvalitu
vozy měřítka 1:32 za standardní lokomotivou LGB

 23. září 2005v 22:54 | odkaz
19. září 2005 - Vystřihovánky vozidel MHD Pardubice
Už delší dobu máme na Museu v Rosicích a při našich akcích v prodeji papírové vystřihovánky vozidel MHD Pardubice. Až teď jsem si všimnul, že ani tady, ani na webu PSHŽD o tom nepíšu. Takže - v naší nabídce je 6 vystřihovánek v měřítku 1:87. Modely Petra Kudreje jsou velmi dobře zpracované a dobře se staví. Můžete se zakoupit vystřihovánky těchto vozidel (provozní vozy mají nátěr "rychlé pruhy"): B731 číslo 92, Citybus číslo 160, 14Tr11/6 číslo 356 a 14Tr17/6M číslo 382. Dále nabízíme historický trolejbus 14Tr08 číslo 311 a kloubový Sanos 329.
Jedna fotka jen tak: během uzavírek rychlodráhy zažívají řidiči v centru města peklo. A jako druhé peklo vypadala dnes pokládka asfaltu na uzavřeném úseku. Bohužel digitál část mlžných oparů nezachytil (a "vůni" vůbec ne).
Pekelné stroje na rychlodráze
Pekelné stroje na rychlodráze
 19. září 2005v 21:26 | odkaz
18. září 2005 - Železniční muzeum v Lužné u Rakovníka
Dnešní den byl jako stvořený pro výlet. A protože jsem ještě nikdy (hanba!) nebyl v Muzeu ČD v Lužné u Rakovníka, dal jsem mu přednost před tramvajovými oslavami v Praze. A protože by cesta vlakem trvala skoro čtyři hodiny (a také mi ještě platila dálniční známka z přesunů při akci Heřmanice), vypravili jsme se s rodinou autem. Od domu k muzeu jsme s průjezdem centrem Prahy a s několika krátkými zastávkami tamtéž dorazili za 152 minut při ujetí 162 km. Zpět k železnici - pro ty z Vás, kteří zatím s návštěvou expozice v Lužné váhali (jako já), mám jediné doporučení - jeďte tam! Uvidíte samozřejmě zajímavé lokomotivy a další exponáty, ale hlavně je to muzeum, kde si můžete na ledacos přímo sáhnout a kde například nejsou kolem kanálů a točny nastrkané zátarasy. Předpokládá se prostě, že tam nespadnete. Přece jen je už po prázdninách a my jsme byli na místě brzy, takže jsme si užili i klidu téměř prázdného areálu. Nakonec jsme si ale prohlédli i parní lokomotivu v akci (354.195). Krátká úzkokolejná dráha o rozchodu 800 mm je v provozu jen o sobotách, ale v den naší návštěvy se pilně pracovalo na jejím dalším rozšíření o nové křížení s normálněrozchodnou kolejí. Takže DH 120 číslo 77 byla dalším strojem v pohybu. Kromě toho jsme měli možnost vidět posun hektorem a práci železničního jeřábu - zde ve funkci bagru při stavbě úzkokolejky. Takže ještě jednou - kdo tam nebyl, ať tam jede. Letos ale už moc otvíracích dní nebude - viz informace na webu ČD. Jako malou upoutávku jsem do fotoarchivu PSHŽD přidal jednu stránku s 12 obrázky z Muzea.



Za upozorněňý na chiby v gramatyce a slovoslepu
ďekuji předem Choltickému šťouralovi :-).

 18. září 2005v 21:47 | odkaz
18. září 2005 - První zastávka na znamení v Pardubicích!
Tak konečně se v Pardubicích objevila zastávka na znamení. Bohužel ale jen jako poutač nové restaurace umístěné v zadním traktu objektu supermarketu Lidl v Polabinách. Označník je velice věrohodný a dal by se považovat i za neoprávněnou instalaci dopravní značky. Majitel ale asi může být klidný, v Pardubicích je spoustu značek umístěných špatně a nikomu to nevadí.
Zastávka na znamení - otevři lepší kvalitu
Bohužel zrovna nápis "na znamení" kryje odlesk blesku

Konečná linky 16 v Němčicích je NEJNEOBSLUHOVANĚJŠÍ zastávka pravidelné linky MHD Pardubice (tedy mimo výpomocné spoje). Jezdí tam totiž pouze pět spojů týdně - 3 v sobotu a 2 v neděli. Na druhém včerejší spoji jsem si vyfotil autobus 149.
Citybus 149 - otevři větší obrázek
 18. září 2005v 00:14 | odkaz
15. září 2005 - A je to!
Oba naše trolejbusy, devítka číslo 353 a Sanos 329 dnes absolvovaly TBZ a jsou způsobilé provozu i pro další rok. Oba trolejbusy toho letos moc nenajezdily, na Sanos kromě toho od oslav už zase prší. Kloubák je ve stavu, v jakém je, ale tento týden byla konečně podepsána připravená smlouva mezi PSHŽD a DPmP, ve které je i bod o spolupráci na opravách Sanosu. Naší dlouhé kloubové rezaté hračce vyjádřilo podporu i vedení magistrátu města. Třistapadesáttrojka je na tom lépe - stojí v suchu a lépe je na tom i po technické stránce, brzdy se opravovaly loni v DSZO a stejně tak tam se čistil trakčák.
Neklikej, nic se nestane ...
Trolejbusy při TBZ dne 15.9.2005
 15. září 2005v 21:04 | odkaz
13. září 2005 - Pochvala pro DP 2 (aneb to to trvalo !)
Přibližně od půlky srpna se na čelech většiny vozidel bez celovozové reklamy objevují loga DPmP. Netuším, zda je to alespoň malá reakce na připomínky Klubu přátel MHD, nebo to napadlo někoho uvnitř DP samo od sebe. Každopádně znaky vozům sluší a určitě by bylo dobré, kdyby to nebyla jednorázová akce. Ovšem ve výběru vozů, na které se logo nalepilo, nehledejte systém - znak je i na tr-308, který od července nejezdí, zato na provozní 341 chybí.
Trolejbus 375 na Slovanech
Znak sluší i celobílému trolejbusu 375
 13. září 2005v 20:26 | odkaz
12. září 2005 - Opravy a nová stránka
Je opraveno několik menších chyb na webu (děkuji za upozornění) a je také změněn odkaz na jízdní řády MHD Pardubice u kolegy Petráska.
Do rubriky jiná města je doplněna avizovaná stránka o Görlitz.
 12. září 2005v 19:36 | odkaz
11. září 2005 - Autobusy a travmaje v Görlitz
V rámci cesty do Frýdlantu a Heřmanic jsme se vydali na krátkou návštěvu Zhořelce, neboli dnes dvojměstí Görlitz / Zgorzelec. Počasí s občasnými vydatnými přeháňkami nám moc nepřálo a času jsme také moc neměli. Pár fotek jsme ale pořídili. Zatím Vám zde přináším jenom dvě, ale zbytek také snad přes týden zpracuju. V Görlitz by měly být v provozu tři tramvajové tratě o rozchodu 1000 mm, ale momentálně tomu tak není. Linka 1 (částečně jednokolejná) Demianiplatz - Visrchowstrasse je dlouhodobě nahrazená náhradní dopravou vyznačenou jako SEV 1 i v plánech MHD na zastávkách. Při naší návštěvě byla částečná výluka i na lince 2 (Königshufen Am Wiesengrund - Bahnhof - Biesnitz), kdy tramvaj jezdila pouze v úseku Poštovní náměstí (Postplatz) - nádraží - Biesnitz. Na zbytku trasy byla zavedena náhradní doprava SEV 2. Jediná linka provozovaná v normálním rozsahu, i když částečně jednokolejně, byla linka 3 Königshufen Am Marktkauf - Bahnhof - Weinhübel. V pracovní dny je na tramvajových linkách prakticky celodenní interval 20 minut, o víkendu 30 minut. Ve společném úseku linek 2 a 3 od nádraží směrem do Königshufenu je interval proložený, takže v pracovní dny činí 10 minut, o víkendu 15 minut. To už zřejmě nejde jednokolejně odjet, proto ta částečná výluka na lince 2. V provozu jsme zaregistrovali na lince 3 dvě tramvaje Tatra KT4 evidenčních čísel 304 a 312, na torzu linky 2 pouze jeden vůz číslo 301 (pravděpodobně ale jezdil i druhý). Už při našem odjezdu tramvaj 304 pro poruchu zůstala stát v podjezdu u nádraží a tak i na linku 3 vyjel autobus, označený jako Schinenersatz 3. Další fotografie budou na stránce o Görlitzu.



Preference MHD v praxi - vůz 304 u stanice A.-Bolze-Hof



Autobus 501 na náhradní dopravě za linku 2 (viz logo na transparentu)
 11. září 2005v 22:18 | odkaz
9. září 2005 - Remorkér na Labi v Pardubicích
Lodní dopravě jsem se na tomto webu ještě vůbec nikdy nevěnoval. Za minulého režimu bylo v dlouhodobém plánu splavnění Labe minimálně do Opatovic, komerční nákladní doprava jezdila však nejdále do chvaletické elektrárny. Po roce 1989 přešlo tato přeprava na železnici a i plány na splavnění Labe do Pardubic a dále přestaly být proritou. Před několika lety se v Pardubicích objevila výletní loď Arnošt z Pardubic, která už projela Labe od Kunětic po Přelouč. Nákladní doprava se v Pardubicích na Labi objevila až před několika měsíci - jedná se ale jen o dopravu vytěžené zeminy při protipovodňovém prohlubování koryta. K dopravě se používá klasická souprava remorkéru a tlačné vany. Dnes se mi podařilo nafotit průjezd soupravy pod mostem Pavla Wonky a pardubickým zdymadlem.

soulodí u sídliště Závodu Míru

příprava na kotvení

v Pardubicích neobvyklý pohled

před napuštěním komory

výjezd ze zdymadla

kotvení vany

remorkér při kotvení
 9. září 2005v 19:36 | odkaz
8. září 2005 - Citybus v Mongolsku
Ačkoliv zrovna není apríl, mám tady jednu ptákovinu:
Agentura Pressšoto: Jak nás informoval náš zvláštní zpravodaj v Mongolsku, první autobusy již dorazily. Vzhledem k zdražení ropných produktů v Evropě začalo masivní vyřazování autobusů. V Pardubicích byly kvůli spotřebě vyřazeny všechny nízkopodlažní Citybusy. Odprodány byly do Mongolska, země s dlouhou tradicí provozu autobusů Karosa. Na obrázku vidíte bývalý pardubický autobus 147 na lince 66 z Ban-Uti-Lá do Ulan-Bátaru na dálnici M1. Bohužel pracovníci DP Ulanbátar demontovali transparenty BUSE a tak je cíl napsaný pouze na ceduli. Okolo autobusu je pole kukuřice, která slouží jako zdroj alternativního paliva.

 8. září 2005v 00:02 | odkaz
6. září 2005 - Podrobné info o VV u OBI
Pardubický trolejbusový guru Lp zaslal text o historii výstavby marketu OBI a s tím souvisejících přeložkách trolejového vedení. Takže na tomto webu najdete zase další kousek fundovaného textu od odborníka mezi mým neautorizovaným tlacháním. Text je doplněn na stránku o objezdu u OBI. Věřím, že pro pravidelné návštěvníky webu je to zajímavé zpestření. Připomínám, že od stejného autora je zde na webu dostupný i téměř celý text knihy vydané v roce 2002 u příležitosti 50 let trolejbusů v Pardubicích.
A ještě něco - ve čtvrtek 8.9. tak asi od 17.00 do 20.00 se bude konat menší brigáda na t-353. Proběhne asi v Pardubičkách, cílem je tmelení a nátěr nárazníku pobouchaného při poslední cestě za tahačem.
 6. září 2005v 19:41 | odkaz
5. září 2005 - Záplava nových fotek
Kolega Lp mne opravdu zahltil fotografiemi. Nemám zatím tolik času, abych to vše zpracoval. Každopádně už si můžete prohlédnout několik fotek ze zkoušky kruháku OBI a několik záběrů z průběhu jeho stavby. Dále jsem dostal množství fotek fy Elektroline z přestavby centrální křižovatky v Opavě. Dva záběry ze zkušebních jízd jsou na stránce MHD Opava, z mnoha krásných fotek ze stavby je na webu zatím pouze jedna, na níž je "trolejbusová apokalypsa":

Trolejbusová apokalypsa - otevři lepší kvalitu


A ještě jeden miniobrázek - podle kolegy Lp zkažený záběr, mně se ale líbí. Takže tady jeden kloubák noční, z ruky focený a dále nijak digitálně neupravovaný - takhle to prostě dopadlo:

Noční foto

 5. září 2005v 19:31 | odkaz
4. září 2005 - Sanos stále žije!
Dnes proběhla avizovaná zkouška nového kruhového objezdu u OBI. Kromě trolejbusu 311 se akce zúčastnil i náš historický Sanos 329. Protože webmastera upoutala jakási podivná choroba doma, zatím nemá další podrobnosti. Jak ale slíbil VÚPTZiLP, zítra mi dodá bohatou fotodokumentaci z výstavby i zkoušky nového vedení. Potom bude samozřejmě uveřejněna zde.
 4. září 2005v 21:06 | odkaz
2. září 2005 - Další mapa
Na této stránce je ještě jedna mutace mapy MHD v Pardubicích. Dodělal jsem ji především kvůli trasám do okolních obcí.
Montáž vrchního vedení u OBI skonči v neděli. Po nedělním obědě mají dorazit zástupci kvůli provedení TBZ. Jako zkušební vozidlo by měl být nasazen historický trolejbus 311. Uvažuje se i Sanosu, ale asi se nám to nepodaří personálně obsadit...
A ještě něco ke kruhové křižovatce u OBI - pro připomenutí - ještě před několika lety vypadala silnice od nádraží do Polabin takhle:

Kliknutím otevři v lepší kvalitě


Kliknutím na obrázek se otevře větší fotka - pocházi z 27.5.1989 a je na ní tehdy zánovní trolejbus 334 při náborové akci "zkuste řídít trolejbus s námi".
 2. září 2005v 23:12 | odkaz
1. září 2005 - Opět autobusy pod dráty a další
Pro milovníky klasických autobusů Karosa: současné nahrazení trolejbusů na linkách 2 a 13 při ukončení letního omezení dopravy si vynutilo nasazení i těchto veteránů na pravidelné linky. Na rozdíl od červencové výluky v Trnové, kdy byly nasazeny především Citybusy, byly dnes na pravidelných linkách například autobusy 7, 95, 104, 107 či 128. Fotky najdete tady: 7 na lince 2, 95 na lince 13 nebo třeba tady: 128 na lince 13. V provozu je i nadále nejstarší Karosa číslo 113, která pocházi z roku 1988 a nemá za sebou žádnou modernizaci.
Koncem srpna zmizelo další úrovňové křížení MHD a železnice - přejezd vlečky do bývalého železničního vojska v ulici S. K. Neumanna. Obrázek autobusu 177 na místě zrušeného přejezdu najdete na jeho stránce ve fotogalerii. O této i jiných vlečkách v Pardubicích najdete více na stránce o vlečkách z webu PSHŽD. Přehled míst, kde se v Pardubicích železnice a MHD kříží, či v minulosti křížila najdete na nové stránce o přejezdech a nadjezdech.
 1. září 2005v 19:25 | odkaz
1. září 2005 - Další autobus ex DPmHK v Pardubicích
Ve středu 31.8. jsme poprvé zahlédli (a vyfotili) další přírůstek vozového parku fy Cartour, který pochází z Dopravního podniku města Hradec Králové. Je jím sólo Karosa evidenčního čísla 166. Před vyřazením nosila reklamu JIRY (jako naše a-100). Reklama je z vozu dole, ale evidenční čísla opět zůstala. Fotka je na stránce o dalších dopravcích (v dolní části). V Pardubicích při prodeji pojízdných vozů evidenční čísla většinou odstraňují (viz např. a-112).

Od 31.8. až do neděle budou na linkách 2 a 13 (o víkendu tedy také na většině spojů linky 5 - přejíždějí na linku 13) nasazeny autobusy. Důvodem je dokončování kruháku u budovaného marketu OBI - tedy nejenom přeložení trolejového vedení, které provádí DPmP ve spolupráci s firmou Elektroline, ale i další práce a úpravy, které by provoz trolejbusů komplikovaly

Hned dva Citybusy utrpěly v posledních dnech zranění světel a blízkého okolí (jsou to vozy 154 a 180):

ev. č. 154


ev. č. 180

 1. září 2005v 00:27 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz