Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - prosinec 2007

30. 12. 2007 - Poslední aktualizace v roce 2007
Přes avizovanou aktualizační přestávku jsem něco na naše weby přece jen doplnil. Většinou to byly věci tlející v počítači, na které jsem během roku zapomněl. Takže tady na trolejbus.cz jsou to na stránce Vraky trolejbusů 9Tr dvě fotky už neexistujícího trolejbusu 140 (foto Pavel Bíško). V galerii 9Tr potom fotka hned s třemi devítkami u nádraží v roce 1989 od kolegy OČ a od stejného autora v galerii 14Tr cca 10 let stará fotka trolejbusu 14Tr01 číslo 313. Aktualizovaná je také stránka o modelech Monti System - vánoce mi rozšířily sbírku o Mercedes Actros Noprosu (Typ 61) a o Scanii Tarmac s vlekem (Typ 65). Fotky obou modelů jsou na stránku přidány. Aktuálně mi tak schází ze sortimentu už jen jedna mutace er-pětky. Na webu PSHŽD jsou potom doplněny dvě stránky do Drážní archeologie. Jednak je to pár fotek z Glucholaz, druhak potom zaniklá vlečka Gigant Smiřice. Balík zatím nijak neroztříděné dokumentace nejen k trati Smidary - Vysoké Veselí je doplněn do fotogalerie - celkem jde o 77 položek. Děkujeme za jejich poskytnutí J. Papežovi.

trolejsbusy 1989
 30. 12. 2007v 18:26 | odkaz
26. 12. 2007 - PF 2008

pf1

pf2
Jedna novoročenka za trolejbus.cz a jedna za pshzd.cz...
 26. 12. 2007v 02:07 | odkaz
21. 12. 2007 - Už zase hoří Prokopka
Jen co jsem vyhlásil vánoční aktualizační přestávku, musím ji přerušit. Dnes večer totiž opět vzplála bývalá továrna TMS neboli Prokopka. Fotky urychleně vytvořil a zaslal Pavel358. Ačkoliv to normálně nedělám, tentokrát jsem zaslané fotky přerazil výraznějším copyrigtem. Foto z požáru minulý týden je zde.
EDIT O PŮLNOCI - doplněny fotky od Karla Poláka - jeho je ta první fotka a další zde v galerii.

Foto Karel Polák
Kliknutím otevři galerii







Vyhlídka na požár
 21. 12. 2007v 22:59 | odkaz
21. 12. 2007 - Vánoční přestávka
Vážení návštěvníci tohoto webu, ačkoliv mne přes vánoční svátky nečeká žádná dovolená (naopak budu většinou v práci), tak příští aktualizace tohoto webu proběhne asi až po Novém roce. Dále upozorňuju, že akce "Silvestr v trolejbusu" se letos nekoná pro pracovní, rodinné i jiné vytížení členstva spolku. Nashledanou v roce 2008!

pf2008
 21. 12. 2007v 13:15 | odkaz
17. 12. 2007 - Co jezdím do konce roku
Nějak se mi nedaří zadat služby do kolonky "Co jezdíme", takže to napíšu sem:
Po 17.12. K252, St 19.12. K105+155, čt 20.12. K4750, so 22.12. K251, ne 23.12. K551, po 24.12. K1351, čt 27.12. K202, pá 28.12. K2701+2751, ne 30.12. K4750, po 31.12. K106+156.
Kurs 4750 znamená, že jsem tzv. v záloze a můžu ale i nemusím ten den šichtu dostat.

Přidám ty již avizované fotky trolejbusu 353 - autorem obou je Jaromír Rážek
Přetah 353 na opravu
Trolejbus je pod trvalým šotodohledem - fotka z před časem narychlo uspořádaného přetahu do Spojila

Petrásek s 353
Fotka z posledního letošního dne linky 51
 17. 12. 2007v 11:51 | odkaz
15. 12. 2007 - Kolik jezdí v Pardubicích trolejbusů?
V dalekém Turkmenistánu leží stotisícové město Chodžabad. Před několika lety zde byla v provozu rozsáhlá trolejbusová síť s 9 linkami a denní výpravou okolo 40 trolejbusů. Při naší dnešní expedici jsme nalezli v provozu pouze jednu linku a na ní pouhé dva trolejbusy v intervalu 30 minut....
STOP! Takhle podobně sice začínají články o stavu MHD v bývalém SSSR, ale v sobotu 15.12.2007 se dopoledne v podobné situaci ocitla pardubická MHD. Už v noci z pátku na sobotu totiž začala hořet bývalá "Prokopka" v Palackého ulici. Kvůli zásahu hasičů bylo vypnuté trakční vedení v ulici, což znemožnilo nasazení trolejbusů na linky 2, 3, 13 a také 7 - ta sice jezdí jinudy, ale vypnutý úsek zasahoval až do její trasy (viz plánek sítě - zelený úsek "Palackého"). Takže už ráno vyjelo z vozovny místo pro víkend běžných 20 jen 8 trolejbusů (3 x 1, 3 x 5, 2 x 11). Na ostatní trolejbusové kurzy vyjely autobusy (3 x 2, 4 x 3, 2 x 7, 3 x 13). Ještě v průběhu dopoledne se ovšem neznámému kamionu podařilo strhnout vedení v podjezdu na 17. listopadu (a ujet). Tím byl na cca 1,5 hodiny znemožněn provoz trolejbusů na linkách 1 a 5. Byly nasazeny další autobusy a v celém městě tak zůstaly v provozu POUHÉ DVA TROLEJBUSY na lince 11. Pokud by v té době opravdu do města přijela nějaká šoto-expedice, musela by vzít zavděk pouze 14r číslo 345 a 24Tr číslo 322. Nic jiného v provozu nebylo. Po opravě se nejdřív ještě dopoledne trolejbusy vrátily na linky 1 a 5. Okolo druhé odpolední potom byl zapnutý proud na Palackého a postupně zbylých dvanáct autobusů na trolejbusových kursech vyměněno za trolejbusy. Já se celé atrakce účastnil jako řidič autobusu 175, nasazeného místo trolejbusu 399 na linku 3. Obrovskou klikou bylo především to, že k požáru došlo v sobotu - v pracovní den (navíc už od rána) by se dostatečný počet autobusů nepodařilo zajistit.
Pro ilustraci pár fotek ode mne a kolegů PB a Lp (kliknutím zvětšíte):
Požár - foto PB
Nejakčnější fotku pořídil kolega PB přímo z bytu nedaleko požáru


Požár - JR Požár - JR Požár - PB
Palackého v šest ráno | Kolem deváté ráno se ještě pěkně dýmilo | Opět od Pavla z bytu
Požár - Lp Požár - Lp Požár - Lp
3 x foto Lp - budova Prokopky dopoledne
345 156 175
Jeden ze dvou vytrvalců - tr 345 | bus 156 ne lince t-1 | bus 175 na lince t-3
 15. 12. 2007v 22:52 | odkaz
14. 12. 2007 - Ještě že nebylo třináctého...
Ještě že dnes bylo bylo až čtrnáctého - být o jeden den míň, tak bych asi začal na "pátek třináctého" trochu věřit. Začalo to už ráno, kdy se mi nějak nepodařilo vstát v tolik v kolik jsem měl. Cestou do práce jsem minul na křižovatce Dašické a Na Drážce první bouračku. Tedy pro dnešní den první kterou jsem viděl, jinak to byla na této křižovatce asi tak osmset dvacátá pátá podobná nehoda, plus mínus tři sta nehod. A jako asi třetina všech nehod i ta dnešní blokovala průjezd trolejbusů linky 1 směrem na Slovany. Takže po příjezdu do vozovny jsem nejel vystřídat kolegu, který za mne vyjel na třináctku, ale s autobusem na výpomoc mezi Okrouhlík a točnu Slovany. Naštěstí policie už byla na místě a tak jsem jel pouze jedno kolo. Potom jsem se přesunul na třináctku a doufal jsem, že zajímosti pro dnešní den skončily. Jenže řidiči IGK se rozhodli, že i po zbytek dne budou trénovat nehody na místech jejich nejčastějších výskytů. První byly dva osobáky na křižovatce ulic Palackého a K Polabinám. Řidič auta jedoucího od nádraží vlevo nedal přednost protijedoucímu - podobných nehod tam bylo už mnho. Jedna je třeba v Petráskově černé kronice. Za pár minut potom došlo na k nehodě na dalším tradičním místě - u přechodu u Krajského úřadu. Opět ideální místo pro výrobu kolon s ostrůvkem a lampou uprostřed ulice. Jednu tamní nehodu máme i v archivu zde na webu, ale nehody jsou tam často, ta předposlední byla včera. Více o této pohodové směně napoví fotky:
Trolejbus 383 za nehodou v Palackého
Trolejbus 383 za nehodou v Palackého po své stopě neprojede...
Objíždění po protistopě
... a musí tedy jet po protisměrné stopě
389 - nehoda
Trolejbus 389 je po delší konečně v provozu - přišel o rychlé pruhy a má reklamu na server Práce v Pardubicích.cz. Tady se pomalu souká kolem nehody. Nakonec se mu projet opravdu podařilo - další foto na stránce trolejbusu 389.
Kolona
Dalším se už ale projíždět tak elegantně nedařilo a tak vznikla kolona, která dosahovala po Sukovce až k zimáku.

- - - -
A další zprávy:
- ačkoliv trolejbus 397 byl po nehodě rychle opraven a i 389 po vyjel delším odstavení, tak všechny 21Tr v provozu nejsou. 12. prosince totiž utrpěl škodu trolejbus 391, který má popraskané přední okno. Fotka kolegy ŠK ukazuje jak to vypadá. Šipka na silnici ukazuje směr nárazu do stojícího trolejbusu. Většinou vznikají takové škody tím, že trolejbus nedobrzdí, tady to ale bylo jinak - do stojícího trolejbusu couvnul vůz před ním.
- nové nízkopodlažní autobusy v příštím roce budou opět z Vysokého Mýta. Letošní dva Citelisy měly dorazit už dávno, nakonec byly převzty 6.12.2007. Po montáži a oživení odbavovacího systému budou zařazeny do provozu pod čísly 183 a 184. Poslední zdržení je údajně kvůli tomu, že vozy Karosa nalakovala barevně, ačkoliv DPmP požaduje vozy bílé.
- v Plzni byla dokončena generální oprava trolejbusu 340. Tím dosáhl počet "plzeňských modernizací" už čísla 8 - jsou to vozy čísel 340 až 343 a 345 až 348. Ze série trolejbusů 14Tr10 tak zbyl pouze jeden trolejbus nemodernizovaný - a to dnes již vyřazený t-344. Protože větší část v Plzni modernizovaných vozů tvořily už jednou v Pardubicích recyklované čtrnáctky, v provozu už zůstává naštěstí jen poslední recyklát - 14Tr13 číslo 349.
- dostal jsem mejlem zajímavé fotky trolejbusu 353, ale ty přidám příště, teď už končím.
 14. 12. 2007v 17:43 | odkaz
08. 12. 2007 - Točna Polabiny a jiné
Nejprve od Lp info o rekonstrukci v Polabinách. Připomínám, že dodavatelem stavby je opravdu , nikoliv AŽD, jak jsem zde mystifikoval čtenáře. Lp mi poslal dvě fotky a napsal jako vždy zajímavé detaily, ovšem opět jsou zřejmě některé informace tak trochu neveřejné ... takže věcný výběr:
"Na prvním obrázku jsem fotil zakotvené dráty ve směru od Poděbradské a až v počítači jsem zjistil, že tam dole stojí stavbyvedoucí z EŽ s lanem v ruce. Mechanická výhybka před nástupní stanicí bude originál Elektroline, výhybka v poloangličanu bude výrobek EŽ (ten samý, co už tam pár týdnů zkušebně běžel a který se mi zdá pro jízdu lepší než to Esko, co tam bylo dosud) – poloangličan bude jen lehce pootočený a opět trubkový. Elektrická výhybka žlutá bude celá od EŽ. Je to stejný typ jako ta v poloangličanu, ale v tahové verzi."

Stavbyvedoucí Volné nebe

Prešov
Ačkoliv jsem nebyl v Prešově už tři roky, dočkala se stránka o MHD v Prešově aktualizace. Jakub Oriňák mi totiž poslal aktualizovaný bokorys trolejbusu ve verzi nátěru 2007. Když už jsem tuto stránku po letech otevřel, nejenom jsem vyměnil bokorys, ale také jsem drtivou většinu fotek nahradil většími verzemi. Přece jen internetové připojení se stále zlepšuje a fotky tam uložené byly hodně komprimované. Asi šest fotek (také z roku 2004) jsem na stránku přidal.

Poslední příspěvek se týká (jako už několikrát) neoprávněného použití fotografie z tohoto webu v jiném médiu. Tentokrát jde o časopis Květy (!), který zprávičku o tom, že v Praze někdy jezdily trolejbusy doplnil fotkou mladého pana Pošvy. Za upozornění děkuji Petru Melicharovi.
Můžete všichni porovnat v jakém stavu fotku (osobně jemu předanou majitelem p. Pošvou) kolega Lp naskenoval, jak jsem ji následně trochu oživil barvy a jak se již ta oživená objevila v uvedeném plátku. To vše na stránce Květy kradou fotky (pozor - fotky mají dohromady kolem 1 MB). Po neděli se ještě poptám, zda snad Lp nebyl osloven s žádostí o souhlas. Pokud ne, zkusím si dopisovat s redakcí Květů.

EDIT 11.12.2007: Tak jsem si redakci postěžoval a omluva dorazila - viz komentáře.
 08. 12. 2007v 23:35 | odkaz
06. 12. 2007 - Sen s dopravní tématikou
Na diskuním serveru K-report je v železniční části jedna diskuse pro někoho možná s trochu divným názvem "Sny s železniční tématikou". Protože nejsem zase natolik postižený železnicí, tak sny vysloveně železniční se mi nezdají, ovšem všeobecně městsko-dopravní ano. A nejsem v tom rozhodně sám, nejmenovaný pracovník DP ve snech odkrýval pozůstatky pardubických tramvají, jiní zase ve snech nacházejí po stodolách zachovalé Ikarusy a hned s nimi vyrážejí na linky. Teď i mne zrovna také jeden sen s dopravní tématikou potkal. Zdál se mi v noci z úterý na středu a lze ho ale také vyhodnotit jako sen o práci. A to už je fakt na pováženou.
O co šlo? Zkusím to stručně - já s ještě několik kolegů z DP jsme byli odeslání i s našimi trolejbusy na výpomoc dopravnímu podniku Moskva. Proč my a proč Moskva - netuším, ale mám dojem, že jsme tam jeli rádi a dobrovolně. O tom také sen nebyl, ten začal až za volantem. Bylo hezky - asi jaro - a já jsem jel s mojí 399 po nějakém širokém propektu, zastavoval jsem si u divných ruských označníků a vůbec mi nebylo divné, že na křižovatkách vím přesně kudy jet a kterou výhybku si přehodit. Dojel jsem až na konečnou, na které to vypadalo trochu jako pardubická ulice 17. listopadu před podjezdem. Otočil jsem se a postavil trolejbus za cosi ruského "ziúčkovitého" designu. Vylezl jsem z 399 a v teplém větříčku jsem se opřel o dům (co vypadal jako ten s prodejnou Korado v Pardubicích u podjezdu) a dal si cigaretu - dokonce jsem si ve snu uvědomil, že v Moskvě nemůžu sehnat svoji značku a měl jsem cosi jiného. No a jak si tak pokuřuju a rozjímám, co se mi asi napíše azbukou na transparentu, ZIU přede mnou se rozjelo a ... dveře zavřela i 399 a odjela. Další průběh snu byl klasický chaos jako v mnoha jiných snech, tady ovšem zcela v režii MHD. Zjistil jsem totiž, že mi nejen ujel někdo s trolejbusem, ale také s doklady a všemi věcmi. V kapse jsem sice měl mobil, který mi kupodivu fungoval i v Moskvě, ale neměl jsem žádné číslo někam do místního DP. A tak jsem začal svůj trolejbus sledovat po městě, což se mi moc nedařilo. Nakonec jsem nějak přišel na to, že jsem na ulici, po které musí jet zase zpět a že na nej počkám. Ovšem dočkat jsem se nějak nemohl a také jsem si všimnul, že po ulici jezdí vysoké procento starých autobusů vypadajích přibližně takhle a nebo ještě podivněji. Došlo mi, že v depu je den otevřených dveří a že tam ty autobusy jezdí. Ovšem pokusy do některého nastoupit nebyly úspěšné, sice zastavovaly na úrovni zastávky, ale třeba tři pruhy od chodníku. A než se nechat přejet, raději jsem sedl do kolemjedoucí Škody 15Tr v odporných ruských MHD barvách a ta mne za chvilku kolem hromady vyřazených 9Tr a nějakých obřích transformátorů dovezla skrz uzoučký průjezd mezi činžáky na dvůr obrovské a strašlivě zdevastované vozovny, kde stály nejen ony podivné autobusy, ale také náš trolejbus 399. Ještě jsem stihl zjistit, že z oné konečné mi ho odvezl parťák, který si myslel že je to pro něj připravené. Ovšem to jsem se už probudil, takže jsem mu už nestihl náležitě vynadat. Proto to ode mne schytal odpoledne v reálu. Moc nechápal, když jsem ho kritizoval, že mi v noci v Moskvě ukradl trolejbus :)
Dodatek - sice o něco výše tvrdím, že se mi nezdají železniční sny, ale na jeden jsem si vzpomněl. V něm mi ve dvě v noci volal nejmenovaný majitel autobusové firmy, ať jdu rychle ke kolejím, že JEDOU SOUKROMNÍCI. Bůhví proč jsem tam opravdu šel a doopravdy jel dlouhý vlak žlutých sypáků. V čele měl dva štokry v žluto-modrých barvách OKD Doprava...

Kočárky
Tohle už je z reálu, uvažujeme s parťákem o instalaci takovýchto nějakých upozornění do trolejbusu, protože chování některých našich spoluobčanů k holkám s kočárky je příšerné.
 06. 12. 2007v 01:05 | odkaz
05. 12. 2007 - Okénko pro reklamu
Abych splnil slib mému oblíbenému autoservisu Kopecký (že je budu všude propagovat) připomínám, že tato firma sídlící v Srchu nedaleko Pardubic nabízí také měření emisi benzín + LPG a také základní služby pneuservisu pro osobní a lehká dodávková auta. Z osobní zkušenosti doporučuji služby této firmy - služby levné, rychlé a příjemné jednání se zákazníky je také v ceně. Pánové mají kladný vztah ke starým autům, takže vás neodmítnou ani s vaší starou popelnicí (neboli perspektivním veteránem).
*** konec okénka pro reklamu ***
321, Sluneční
Abch také občas dodal něco trolejbusového - t-321 na Sluneční

Od dnešního večera až do neděle bude probíhat rekonstrukce trolejového vedení na točně Polabiny. Dodavatelem je firma EŽ Praha, takže není radno těšit se na nějaké hypermoderní novinky, spíš prý naopak.
 05. 12. 2007v 13:41 | odkaz
03. 12. 2007 - Mikulášský trolejbus
Ve středu 5.prosince odpoledne vyjede do ulic města historický Mikulášský trolejbus (Škoda - Sanos č. 329). Od cca 16 do 18 hod bude projíždět střídavě středem města. Nástup bude pouze předními dveřmi a výstup zadními dveřmi. Po zaplacení symbolického vstupného (10,-Kč za každou osobu) se budete mít možnost nejen povozit, ale také děti obdrží od Mikuláše malou pozornost. Změna programu vyhrazena.
Upozornění pro zvídavé - žádné detaily o akci neznám, obracejte se s důvěrou na kolegu Petráska.
- - - - - - -
Na stránce trolejbusu 399 doplněny tři fotky z archivu mého parťáka - jsou to ty z listopadu 2005. Na Moskvičovém webu je také něco nových fotek - v rubrice Další Moskviče.
 03. 12. 2007v 00:21 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz