Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - říjen 2006

30. 10. 2006 - První trolejbus na Wonkově mostu
Od kolegy Lp stručně a jasně: "dne 30.10.2006 mezi 17.a 18. hodinou jsem přejel Wonkův most dvakrát tam a dvakrát zpět s trolejbusem 382. Zítra dopoledne nám Drážní úřad povolí zkušební provoz."
382 za mostem
T-382 na jižním konci mostu u ČEZ Arény. Dvě stopy nad trolejbusem ukazují, že výhybka se odstěhovala až na Stavařovský konec mostu...

A postřeh z vozovny - trolejbusy 365, 367 a 368, poslední to stroje s displeji ZMA Ostrov a počítači SAVS dostaly nové displeje EM-Test typické svítivě oranžovou barvou diod. Vypadá to velice nezvykle a prozatím to (údajně) nefunguje. Což mimochodem nepřekvapuje.
 30. 10. 2006v 23:18 | odkaz
30. 10. 2006 - Nástupy od 1.11.2006
Na web jsou doplněny nové nástupy, zatím pouze naskenované > Nástupy od 1.11.2006. Vyzývám tímto moje agenty-dodavatele z DP, aby dodali nástupy v rozumnější elektronické formě :o))
 30. 10. 2006v 00:13 | odkaz
28. 10. 2006 - Návnada na Veselku
Nebudu asi do středy mít moc času na aktualizace, takže pojednání o Veselce bude až v listopadu.
Křižovatka - 1957
alespoň jedna fotka z roku 1957 jako návnada

 28. 10. 2006v 23:53 | odkaz
28. 10. 2006 - 753.715 Unipetrol Doprava
Dneska nemám nic zásadního připravené k aktualizaci, ale jelikož správný šotouš nevydrží ani den bez fotky, jednu dnešní z Kolína přidávám:
Kolín 28.10.2006

Mám v PC množství materiálu od kolegy Lp - tentokrát o historii trolejbusové křižovatky u Veselky, neboli později u Domu služeb - prostě hlavní křižovatky pardubické sítě. Nevím, jak budu mít čas materiál připravit pro web, ale je to opravdu zajímavé čtení (i pokoukání).
 28. 10. 2006v 18:44 | odkaz
27. 10. 2006 - Akce Zítra si už necvaknete
Od 1.11.2006 bude oficiálně spuštěn nový odbavovací systém ve vozech MHD Pardubice. Od tohoto dala už nebude možné na běžné linky nasadit vozidla bez namontovaných terminálů nového systému. Dopravní podnik ve spolupráci s dalšími přáteli MHD proto v pondělí 30.10. a v úterý 31.10. nasadí na posilové spoje historické trolejbusy vybavené pouze mechanickými označovači. Akce se zúčastní všechny 4 funkční historické vozy - trolejbusy DPmP 14Tr číslo 311 a 9Tr 358 a trolejbusy PSHŽD Sanos číslo 329 a 9Tr číslo 353. Jízdní řád všech spojů naleznete zde > Zítra si už necvaknete. V poslední den před oficiálním zavedením nového odbavovacího systému - v úterý 31.10.2006 proběhne mezi 23.50 a 24.00 slavnostní poslední cvaknutí a symbolická poslední jízda všech vozidel se starým odbavovacím systémem mezi vozovnou a točnou Dukla. Změna jízdního řádu vyhrazena!!!
Ilustrační foto
 27. 10. 2006v 23:21 | odkaz
27. 10. 2006 - Nové vozidlo PSHŽD
Ve středu 25.10.2006 se poprvé zúčastnil akce nejnovější přírůstek do pojízdného vozového parku PSHŽD. Je jím krytý nákladní vůz Ztrc z roku 1946. Po letos dokončené opravě se jako zavazadlový vůz podíval spolu s M131.1228 do Slatiňan, kam s námi jely děti ze ZŠ Studánka. Něco fotografií z akce jsem dal do fotogalerie. První nasazení "Zetky" proběhlo v pořádku a tak pro příští rok můžeme vůz využívat při jízdách například pro přepravu kol při cyklovýletech.
Zetka a M131.1228 - Slatiňany
 27. 10. 2006v 22:51 | odkaz
24. 10. 2006 - Další staré projekty
Velice úspěšně se rozrůstající rubrika Staré projekty má opět dva nové přírůstky. Kolega Lp poslal plánek prvního trolejového vedení ve vozovně v projektu z roku 1949 a plánek manipulační tratě Na Kamenci z roku 1961. Plánky jsem opět dostal naskenované ve velmi dobré kvalitě, pro web jsem je musel dost zmenšit.
První schéma vozovny
 24. 10. 2006v 18:30 | odkaz
22. 10. 2006 - EM-test v Citybusu
Včera jsem poprvé jezdil v trolejbusu 14Tr vybaveném novým odbavovacím systémem. Měl jsem zřejmě kliku, všechno fungovalo správně. Dneska jsem na lince 9 vyfasoval Citybus číslo 166 a tak super to nebylo. Věřím, že chyby v hlášení se v rámci ověřovacího provozu odstraní, ale dost mne rozladila jiná věc - místo a způsob umístění ovládacího "počítače". Je totiž přišroubovaný k držáku na dveřích kabiny a to opravdu není nijak dobré řešení.
retardér
1. Pokud si natočím panel tak, abych na něj alespoň trochu viděl, tak jednak na nerovnostech silnice mlátí rohem do skla dveří, ale hlavně zároveň brání v ovládání retardéru.

Kabel
2. Když rezignuju na dobrý výhled na panel a chci ho sklopit, nejde to. Mezi panelem a držákem se totiž skřípe datový kabel.

Otáčkoměr
3. A když konečně najdu kompromis, kdy panel ani nemlátí do skla, ani nebrání retardéru, ani neskřípu kabel a ještě na displej i trochu vidím, tak zase není vidět na otáčkoměr...
 22. 10. 2006v 23:09 | odkaz
22. 10. 2006 - Otevřena přeložka silnice I/37
Jedna silniční novinka. Ačkoliv provozu MHD se to dotkne minimálně, pro dopravu v Pardubicích to je změna veliká. Byla zprovozněna přeložka silnice I/37 mezi Pardubicemi a Chrudimí. Nová trasa se vyhýbá obcím a tak se lidem v Dražkovicích, Mikulovicích a Medlešicích pořádně uleví. Pro vlastní Pardubice je to spíš změna k horšímu, protože nová trasa sice ubere nějaká auta z Jesničánek, ale na druhou stranu natáhne víc aut na už teď běžně ucpanou křižovatku u Parama a na nadjezd přes trať 010 tamtéž. Pořídil jsem na přeložce pár obrázků > Přeložka I/37. Fotky jsou z nedělního poledne, proto je na nich relativně malý provoz. Jak ho bude brzdit ve špičce nová světelná křižovatka za Dražkovicemi se uvidí. Spíš se bojím těch, kteří tam semafory přehlédnou...
Přeložka
 22. 10. 2006v 23:01 | odkaz
21. 10. 2006 - Aktualita neveselá i veselá
V sobotu 21.10.2006 v 7.20 došlo k nehodě trolejbusu 379 na kurzu 202 s cyklistkou na křižovatce u Domu služeb. Protože jsem měl shodou okolností ranní zálohu, nakonec jsem kurs dojezdil já. Nejprve se záložním autobusem 135 s kterým jsem už předtím jel kolo na lince 3 za t-395. Po došetření nehody na místě jsem autobus vyměnil za trolejbus 379.
Nehoda t-379
Trolejbus jel při nehodě směrem z třídy Míru k nádraží

A k veselejšímu tématu. Odpoledne vyjel na krátkou vyjížďku náš trolejbus 353. Jel jsem pro spolužáky, pořádali jsme totiž sraz základní školy po děsivých dvaceti letech. Akce (nejen trolejbusová) část se vydařila, účast byla hojná a spolužačkám to slušelo... Takže nebyl důvod ke stížnostem. Trolejbus 353 byl už po šesté večerní opět uklizen do vozovny. Děkuji kolegovi MJ za výpomoc a provedení zavažečské práce.
První účastníci
Bylo nás nakonec dost, ale scházeli jsme se postupně. Zde první část účastníků - zleva Květa, Lucka, Pavla, Zdeněk a David při přestávce v Semtíně
 21. 10. 2006v 23:51 | odkaz
20. 10. 2006 - Chvilka železničního šotoušení
Čas od času tady chválím relaxaci s foťákem u železnice. Nejsem žádný fanatik do fotografování vlaků, ale občas se ke kolejím na chvíli vypravím. Dneska to bylo opravdu jen na chvíli mezi Velký Osek a Kolín. Bylo to už odpoledne v mizerných světelných podmínkách a fotky nejsou nic moc, ale pár jsem jich sem dal do fotogalerie.

Veltruby 20.10.2006
 20. 10. 2006v 19:19 | odkaz
19. 10. 2006 - Trolejbusová trať do Ohrazenic - díl 2
Šlo to rychleji, než jsem čekal... Projekt Trnová-Ohrazenice je rozšířen i o plánky a dvě přeskenované stránky ze staré kroniky BSP z vrchního vedení.
Ohrazenice
Malá fotografická návnada ...
 19. 10. 2006v 21:13 | odkaz
19. 10. 2006 - Trolejbusová trať do Ohrazenic - díl 1
Text od kolegy Lp s podtitulem Trolejbusová trať do Ohrazenic aneb rychle vymyšlena, rychle postavena a rychle zrušena, doplněný oskenovanými dokumenty je uveřejněný tady > Projekt Ohrazenice. Ačkoliv byly scany opět v brutálně vysokém rozlišení, bohužel předlohy nebyly kvalitní a tak nebylo možné jednoduše převést je na text. Ale ty staré strojopisy mají v dnešní době už svoje kouzlo. Prozatím je uveřejněn Investiční záměr a dva opisy - jeden zápis z MNV Ohrazenice a jeden z Plánovací komise MěstNV Pardubice.
Projekt Trnová - Ohrazenice
Malá ukázka originálu. Kopie uvedených dokumentů tady na webu jsou zčenobíleny a zkonstrastěny, aby se daly i při nižším rozlišení přečíst.
 19. 10. 2006v 18:49 | odkaz
18. 10. 2006 - 14Tr11 po delší době v provozu
Protože od listopadu se konečně vrátí trolejbusy na linky 4, 7, 11 a po několika letech bude obnovena trolejbusová linka 33, začal DP s oživováním nějaký čas odstavených vozů. Tak se po delší době dostaly opět na tratě trolejbusy ze série 14Tr11 čísel 305, 306 a 355. Jestli vyjela také 356 nevím a poslední trolejbus této série - 314 - je údajně navržen k prodeji. Ačkoliv se nejedná o nejstarší trolejbusy v DP, zřejmě budou při případné další vlně vyřazování na řadě. Údajně jsou totiž kvůli odlišnostem v konstrukci (jsou to vozy exportního provedení pro SSSR) nevhodné pro generálku v PMDP a přitom jim je už 15 let. Vyrobeny byly v roce 1991 a do Pardubic dodány o rok později.
Předvádění nového OS ve starém trolejbusu
Fotky reaktivovaných trolejbusů 14Tr11 poslal kolega PB, najdete je ve fotogalerii 14Tr. Nové provozní snímky jsou u vozů 305, 306 a 355. Na tomto obrázku stojí t-305 při předvádění nového OS na třídě Míru

Takže s trolejbusy 14Tr to aktuálně vypadá následovně - ojetiny 14Tr07 čísel 307 a 308 ex DPmHK z roku 1985 jsou již zřejmě trvale odstaveny a novým OS se nevybavují, stejně jako odstavená 14Tr10 číslo 344 z roku 1991. Odstavený by měl být i už zmíněný vůz 14Tr11 číslo 314. V DP stále také stojí 14Tr08 číslo 339, který nakonec neodjel loni do Archangelska, kam byly prodány vozy 316, 333, 336 a 338. Nejstarším provozním trolejbusem je tak 14Tr08 číslo 334 z roku 1987, který byl ovšem již v roce 1998 modernizován. Nejstarším trolejbusem v původním stavu je 14Tr08 číslo 337 z roku 1989, který má být ovšem v nejbližší době vyřazen. Kromě odstavené 344 je potom celá série trolejbusů 14Tr10 z roku 1991 (340-348) již modernizovaná, částečně v DPmP, částečně v Plzni, částečně dokonce tam i tam (342, 347). O vozech série 14Tr11 jsem už psal, ze série 14Tr13 (349, 351, 357, 361 a 362) z roku 1994 je naopak zatím modernizovaný pouze vůz 349. Z velice široké série 14Tr17/6M (365-384) z let 1995-9 byl už vyřazen trolejbus 369 po nehodě z roku 2004.
Shrnuto: 5 odstavených trolejbusů (307, 308, 314, ex 339, 344), 8 provozních "ceduláků" (305, 306, 351, 355, 356, 357, 361, 362), 10 modernizovaných vozů (334, 340-343, 345-349) a 19 "eMkových" vozů (365-368, 370-384).

Dále mi dnes opět dorazil do schránky další projekt z dob minulých, tentokrát se jedná o trať do Ohrazenic, provozovanou krátce v šedesátých letech. Děkuji příteli Lp, ale už to nestíhám upravit pro web, takže zase příště.
 18. 10. 2006v 22:39 | odkaz
17. 10. 2006 - Třídní sraz a aktualizace
V sobotu 21.10.2006 v odpoledních hodiných bude v provozu trolejbus 353 na neveřejné jízdě. Mám totiž sraz se spolužáky ze základky už po hrozně moc letech.
Na webu jsou opět doplněny stránky se starými pohlednícemi. Zásoboval opět Lp. Od Martina_J pro změnu dorazila trochu méně obvyklá fotka trolejbusu 319 a kromě toho vítám na palubě Trolejbus.cz dalšího přispěvatele. Tím se stal Jaroslav Praisler. Kromě jenoho záběru momentálně nejdéle sloužícího trolejbusu 334 (r.v. 1987, GO 1998) a autobusu 155 na výpomoci na Zlatou přilbu poslal také tuhle fotku:
Světla Citelisu
Byl jsem vždycky odpůrce designu Citelisu a těhle světel zvlášť, ale je musím uznat, že v kombinaci s červenými pruhy je to podstatně lepší, než to vypadalo na bílém voze.
 17. 10. 2006v 17:36 | odkaz
16. 10. 2006 - Další sada starých pohlednic
Asi budu muset ustanovit redakční radu tohoto webu, kde se ujmu pouze webmasterské a konečné redakční práce. Protože v poslední době nás velice zajímavým obsahem zásobuje především Lp a jazykovým redaktorem je zase Martin_J. Ovšem za pomoc obou kolegů jsem velice rád, doufám že bude pokračovat i nadále. Dnešní aktualizací je další část starých pohlednic s tématikou MHD v Pardubicích.
Š 706 RO
Kolega Lp poslal pohlednice naskenované ve velice vysoké kvalitě, takže pokud některý záběr chcete v lepším rozlišení, napište.
 16. 10. 2006v 19:25 | odkaz
15. 10. 2006 - Dvě fotky přes plot
Začínající šotouši se často pohybují kolem plotu svého oblíbeného dopraváku a snaží zachytit něco zajímavého, co se děje uvnitř. Ačkoliv už spoustu let do našeho DP přístup mám (mimo jiné jsem tam byl v roce 1989 na středoškolské praxi) a od roku 2000 jsem i jeho částečný zaměstnanec, přidávám jsem hned dvě "přesplotovky". Obě jsou zachycené během pěšího přesunu od DP (kde jsem zanechal IGK) na střídání na nádraží. Pěší přesun je v tomhle směru proti MHD bezkokurenčně rychlejší.
Sourozenci
První foto je pořízeno v sobotu 14.10.2006 a zachycuje oba naše "rozhlasové" trolejbusy odpočívající za trolejbusovou halou. Vozy 340 a 379 spolu na fotce ještě na webu nebyly - ale například obě Autoskla (357 a 368) už několikrát (třeba tady)

Kyocera
Druhá fotka je pořízená dnes (15.10.2006) a je na ní "nejžhavější novinka" - trolejbus 393 v nové reklamě na firmu Kyocera. Foceno opět klasickým šotozpůsobem přes plot. Pořízení ideální fotky bránil jakýsi dlouhý žlutý kloubák stojící u plotu :)))
 15. 10. 2006v 21:33 | odkaz
14. 10. 2006 - Údržba webu
Prošel jsem základní stránky webu a odstranil nejvíce zastaralé informace, které se tam nalézaly. Například jsem dopsal Přehled reklamních nátěrů. Kdo najde další chyby a staré informace, ať se mi svěří. Kromě toho na stránku Staré pohlednice přibyly dvě další. I tady prosím - kdo máte další pohlednice s tématem pardubické MHD, rád je uveřejnéním také.
Výřez z pohlednice
Výřez z pohlednice
 14. 10. 2006v 13:19 | odkaz
12. 10. 2006 - Foto z archivu DPmP
Z archivu DPmP se na tento web dostalo 5 nových fotek. Umístil jsem na stránku Archivní fotografie. Fotky ve starých kronikách BSP vypátral, naskenoval a poslal opět jako již mnohokrát kolega Lp.
Autobus RTO v roce 1965
Nové fotky hledejte na konci uvedené stránky
 12. 10. 2006v 18:56 | odkaz
12. 10. 2006 - Staré pohlednice
Inspirován dnes doručenou pohlednicicí od M. Horáka (děkuji) jsem na web přidal zatím obsahem nevelkou stránku MHD Pardubice na starých pohlednicích.

Provoz u Veselky
Výřez z pohlednice ...
 12. 10. 2006v 00:16 | odkaz
11. 10. 2006 - Skoro jubilejní příspěvek
Asi bych to nezaregistroval, ale upozornil mně na to kolega MJ. Toto je příspěvek číslo 353 na Stránkách trolejbusu 353 a ještě budu v sobotu jezdit kurs 353. Tak to tedy ještě přidávám jednu 353, kterou fotil LuTep při poslední akci.
Hlavní nádraží 7.10.2006
Kliknutím na náhled se otevře stránka akce, kromě této fotky jsou tam doplněné od LuTepa ještě dvě fotky se Sanosem
 11. 10. 2006v 22:57 | odkaz
07. 10. 2006 - Jízdy pro městské slavnosti
Dnes, v sobotu 7.10.2006 jsme organizovali jízdy obou našich trolejbusů při příležitosti městských slavností. Kolega Petrásek i jeho pomocníci před akcí horečně finišovali na přípravě Sanosu po velké opravě vleku a tak nebylo jisté, zda pojede. Proto jsme si jen velice volně stanovili rozsah akce na trasu Nádraží - tř. Míru - Dubina. Nakonec Sanos opravdu vyjel a přes jednu drobnou závadičku (zoxidovaná pojistka 24V - to snad není ani závadička) na začátku fungoval bezvadně. Stejně tak i třipadesáttrojka. Několik fotek najdete na příslušné stránce v rubrice Akce > Městské slavnosti 2006. Kromě našich dvou veteránů se na chvíli účastnil i jeden autobus ŠL11, s kterým nás potkal kolega Vašek B.
ŠL11 a Sanosy se na třídě Míru v provozu nikdy nepotkávaly
ŠL11 a Sanosy se na třídě Míru v provozu nikdy nepotkávaly

Malá aktualitka z vozového parku - trolejbus 385 dostal opět reklamu. A to skoro stejnou jako původní, která byla pro schátralost "oloupána" v září. Snad jen těch žokejů na levé straně vozu je poněkud víc:
Stránka trolejbusu 385
Kliknutím otevři stránku t-385 (2 x nové foto)

A poslední fotečka z Polabin > značení stanic neotřelým způsobem - fixem.
 07. 10. 2006v 22:27 | odkaz
07. 10. 2006 - Trať ke starému nádraží
Opět další přírůstek mezi starými projekty, tentokrát to je stránka o trati ke starému nádraží.

Projekt...
 07. 10. 2006v 00:05 | odkaz
06. 10. 2006 - 353 a 329 v sobotu 7.10.2006
Nechtěl jsem to zakřiknout, ale už je to snad na 100%. V sobotu 7.10.2006 v době od 10 do 17 hodin budou oba naše trolejbusy v provozu při vyhlídkových jízdách především v trase linky 13. Vybrané spoje pojedou zkrácené trasy Nádraží - třída Míru a Nádraží - Kamenec.
 06. 10. 2006v 19:26 | odkaz
05. 10. 2006 - Zkušební provoz nového OS zahájen
Do ulic se vydaly první vozy s kompletně nainstalovaným novým odbavovacím systémem EM Test. Prvním byl trolejbus 318, následoval autobus 172 a budou přibývat další vozy. Po prvních dvou dnech nebudu vznášet žádnou zásadní kritiku. Je to provoz zkušební - teď jen, aby se zjištěné závady a nedostatky včas napravily. Protože jsem ale dneska také absolvoval řidičské školení k novému OS, minimálně jednu připomínku ale mám. A to k hlášení zastávek - před hlášením názvu stanice není žádný gong nebo pípnutí a tak krátký název stanice docela zaniká. Při hlášení následující zastávky to nevadí, tam úvodní slova "příští zastávka ..." upoutají pozornost, ale ozve-li se jen "U Grandu", tak to není moc výrazné. A k tomu jedna ptákovinka - "počítač" EM Testu umí tisknout různé věci - třeba seznam tarifů:
za kolik jezdí starší psi ...?
Pes 30-denní má svůj tarif. Ale za kolik jezdí starší psi ..... :o)) ?
 05. 10. 2006v 18:36 | odkaz
04. 10. 2006 - A už zase staré projekty
Archiv DPmP vydal další zajímavé doklady - tentokrát to jsou dva výkresy z roku 1949. První obsahuje konečnou v Jesničánkách, ovšem řešenou jako blokovou točnu. Druhý výkres potom obsahuje nikdy nerealizovanou trať ke hřbitovům. Protože už toho je nějak moc, na stránce Mapy a plánky přibyla také část Staré projekty.
A foto-aktualita dne:
Protahování kabelu
Protahování kabelů na mostě P. Wonky - foto Lp 3.10.2006
 04. 10. 2006v 20:46 | odkaz
03. 10. 2006 - Čtyři točny v Semtíně
V Semtíně u hlavní brány je relativně nová manipulační trolejbusová točna. Pokud budeme brát v potaz, že na tomto místě byly nejprve 2 nerealizované verze malých točen a potom jedna poněkud archaická točna skutečná, lze napsat, že ta dnešní je vlastně čtvrtá. Vzhledem k tomu, že toto obratiště nikdy moc silný provoz nezažilo – mnoho let sem nečetné výpomocné spoje jezdily pouze odpoledne – a vlastně dnes se sem podle jízdních řádů nejezdí vůbec, zní název „čtvrtá točna“ více než hrdě.
Celý text od kolegy Lp na téma "Čtyři točny v Semtíně aneb vyprávění o starých projektech" naleznete zde.
Čtyři točny v Semtíně
Fragment jednoho z projektů...
 03. 10. 2006v 21:52 | odkaz
01. 10. 2006 - My máme díru, ó my se máme
Nesmyslný titulek tohoto příspěvku patří k jedné zasloužilé díře v silnici z Polabin k Hlavnímu nádraží. Přímo u výjezdu ze zastávky Polabiny, Hypernova je už spoustu měsíců díra. Díra hluboká, určitě ale docela dobře opravitelná. K tomu se ale nikdo nemá, tak byla jen dlouhodobě označená tím, že do ní byla postavena vodící červenobílá tabule. Ta už ale zemřela a tak díra opět zeje... Pokud někdo máte zbytečná dvě kolečka asfaltu, nalejte ho tam :o)). Když už se k tomu nemají odpovědní.
Díra ... otevři větší foto

Dále se musím přiznat k těžké skleróze. Snad před půl rokem jsem byl obdarován jízdenkou, jaká nám zatím v kolekci na Museu chyběla, ale zapomněl jsem na to úplně definitivně. Ale dobrá zpráva - dnes jsem lístek našel, takže už budeme mít i toto:
Padesátníková jízdenka MHD
I webmaster na tohle v mládí jezdil. Takovejch peněz!

Dále jsem v levém menu ve vyhledávacím formuláříku opět změnil hledání na tomto webu z Googlu na Jyxo. Normálně používám Google na všechno, ale tento web má prostě dlouhodobě lépe zaindexovaný Jyxo (Google si také spíš stále pamatuje starou URL). Porovnat výsledky hledání od obou je možné na stránce Vyhledávání.
A poslední zpráva - některé moje pravidelné čtenáře jsem namlsal každodenní aktualizací webu v posledním týdnu. Tak s tím je zase na chvíli konec, budu mít i jiné povinosti.
 01. 10. 2006v 22:58 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz